Tuesday, December 25, 2012

Winter Beijing

Orait..
Actually, saya baru balik makan angin so sebagai permulaan, rasanya saya nak berkongsi cerita, pengalaman dan keterujaan tatkala menjejakkan kaki di bumi Beijing akhir November lalu..
Plannya bermula bila teman baik mengusulkan cadangan utk bercuti ke luar negara..sbb sebelum ni kami mmg gemar bercuti sama2 tp setakat cuti-cuti Malaysia saja.. Kira kali inilah kaki melangkah lebih jauh, sayap terasa nak terbang lebih tggi sikit dari biasa... Dan pakej ke China menjadi pilihan. Hah China? Kenapa China? Eh tentulah ada sebab2 yg membuka hati utk kesana...

Pertama, keterujaan saya hanya pada tempat2 yg ada cerita, sejarah dan legendanya sendiri... Saya rasa China sendiri terlalu banyak menyimpan 1001 keunikan baik budaya, landskap malah penghuni tanah besar ini juga punya rahsia utk dikongsi bersama. Paling utama di bumi yang luas ini juga memaksi satu keajaiban dunia yg tiada tolok bandingnya.. Tembok Besar atau The Great Wall. Satu dari tujuh keajaiban dunia! Fakta.
Kedua, sebab musim sejuk. Ya China ketika ini (November hingga Januari) on minus. Memang teruja nak merasai bagaimana menjalani hari2 di musim sejuk...pasti pengalaman berbeza yang perlu dirasai.
Dan yang ketiga, sbb nak berjalan...it's travel yo!. Everyone love travel! No matter where is the destination...
jalan2 mmg best lar kan.. :-).

Yer .. Sebab2 itulah akhirnya membawa saya kesana..





No comments:

Post a Comment